Mistrz Gry Admin
| Temat: Zaklęcia i eliksiry Czw Sie 02, 2012 3:04 pm | |
| zaklęcia i uroki Accio Opis: sprawia, że dany przedmiot przylatuje do osoby rzucającej zaklęcie. Może być używane na dwa sposoby: przez rzucanie czaru i wypowiedzenie nazwy pożądanego przedmiotu przez rzucającego zaklęcie, albo poprzez wskazanie różdżką na pożądany przedmiot podczas, lub natychmiast po wypowiedzeniu zaklęcia.
Aguamenti Opis: wytwarza strumień wody z różdżki. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Aqua Eructo.
Alohomora Opis: otwiera różne rzeczy, głównie zamki itp. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Sezam Materio, a odwrotnym Colloportus, jednak jest ono zwykle za słabe na pokonanie bariery Sezam Materio.
Anapneo Opis: Zaklęcie udrożniające drogi oddechowe.
Aperatium Opis: ujawnia niewidzialny tusz. Zaklęciem je osłabiającym jest Evanesco.
Ascendio Opis: Pociąga różdżkę w górę z ogromną siłą, prawdopodobnie także w inne strony.
Avis Opis: Z różdżki wylatuje stado ptaków.
Bąblogłowy Opis: Tworzy bańkę powietrza wokół głowy.
Bolate Acendelai Opis: Wysoko podrzuca małe obiekty, jednak bez większych szkód.
Cave Inimicum Opis: wyczarowuje barierę, która sygnalizuje pojawienie się w okolicy innych osób. Inne zaklęcia chroniące to Salvio Hexia, Repello Mugoletum i Protego Totalum.
Chłoszczyść Opis: czyści oraz porządkuje.
Colloportus Opis: zamyka wszelkie rzeczy, głównie zamki itp.. Zaklęciami o odwrotnym działaniu są Sezam Materio i słabsze Alohomora.
Confundus Wymowa: "Confundo". Opis: zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów lub dezorientuje osoby. Innym zaklęciem dezorientującym jest Mimblewimble.
Confringo Opis: powoduje eksplozję danego obiektu.
Conjunctivitis Opis: oślepia ofiarę. Działa równie silnie na zwierzęta gruboskórne (smoki, trolle, olbrzymy), jak Drętwota na ludzi.
Zaklęcie Czterech Stron Świata Wymowa: "Wskaż mi". Opis: różdżka obraca się w kierunku północy.
Defodio Opis: zaklęcie które odłupuję np. kawałki ścian, chodnika
Deletrius Opis: usuwa widmo zaklęcia wywołane czarem Priori Incantatem, które służy do sprawdzania ostatniego czaru rzuconego daną różdżką.
Deprimo Opis: robi duże dziury w drewnie
Depulso Opis: odpycha przedmioty od siebie. Zaklęciem odwrotnym jest "accio"
Descendo Opis: Otwiera ukryte przejścia.
Diffindo Opis: Rozcina takie materiały jak paski itp.
Dissnedium Opis: Zaklęcie ujawniające.
Drętwota Opis: oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała, a czasami nawet utratę przytomności.W grach powoduje jakby uderzenie przeciwnika.
Duro Opis: przemienia w kamień.
Engorgio Opis: powiększa małe obiekty. Zaklęciem o odwrotnym działaniu jest Reducio.
Episkey Opis: niweluje uszkodzenia ciała.
Erecto Opis: Zaklęcie prostujące, stawiające.
Evanesco Opis: powoduje znikanie małych przedmiotów lub osłabia działanie zaklęcia Aperacjum. Zaklęciem o działaniu zmniejszającym jest też Reducio.
Zaklęcie Patronusa Wymowa: "Expecto patronum". Opis: Zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa – tarczy, która jest zmaterializowaną postacią pozytywnej energii, o kształcie charakterystycznym dla każdego czarodzieja; stosowany m.in. do obrony przed dementorami i śmierciotulami. [1] Wyczarowany patronus może także służyć jako "kurier", gdy chcemy przekazać komuś ważną wiadomość.
Expelliarmus Opis: rozbraja (odrzuca) przeciwnika lub jego różdżkę. Zaklęciu towarzyszy szkarłatny błysk oraz świst. W niektórych grach odrzuca do tyłu po czym przeciwnik bardzo wolno wstaje.
Expulso Opis: powoduje odpychanie o działaniu odśrodkowym (gdy trafi pomiędzy grupę osób, wszystkie zostają odrzucone) bazujące na zasadzie działania bomby miotającej, z tym że nie powoduje większych obrażeń.
Feraverto Opis: zamienia zwierzę w puchar na wodę
Ferula Opis: opatruje uszkodzenia ciała (bandażujące złamania, itp.).
Zaklęcie Fideliusa Wymowa: Brak. Opis: bardzo złożone zaklęcie, przy którym dochodzi w sposób magiczny do zdeponowania tajemnicy w duszy żywego człowieka. Informacja zostaje ukryta w wybranej osobie, nazywanej Strażnikiem Tajemnicy, więc nie można jej odnaleźć, chyba że sam Strażnik Tajemnicy zechce ją wyjawić, inaczej pozostaje niedostępna (nie da się jej wydobyć za pomocą Imperiusa bądź Veritaserum). Skutkiem tego zaklęcia jest np. to, iż nikt, komu przez Strażnika Tajemnicy nie wyjawiono tajemnicy, nie mógł znaleźć ludzi, którzy się ukrywali. Po śmierci głównego Strażnika Tajemnicy każdy, kto wiedział o miejscu, na którym użyto zaklęcia Fidelius, stał się automatycznie strażnikiem tajemnicy.
Finite Opis: kończy działanie niektórych zaklęć (np.Tarantallegra i Petrificus Totalus). Inną formą tego zaklęcia jest Finite Incantatem (powoduje znikanie lub rozpryskiwanie się metalowych rzeczy, lub uzdrawia poszkodowanego po działaniu zaklęcia Tarantallegra).
Flagrate Opis: oznacza różne obiekty ognistym, czerwonym krzyżem.
Flagrante Opis: zaklina przedmiot tak, że dotknięty przez kogokolwiek rozgrzewa się do wysokich temperatur.
Furnunculus Wymowa: "Fernukulus". Opis: powoduje pojawienie się na twarzy białych krost i piekących bąbli.
Geminio Opis: powiela małe obiekty (tworzy duplikat obiektu, na który zostało rzucone).
Glisseo Opis: wygładza nawet duże bardzo pokrzywione obiekty (np. powierzchnie schodów).
Harmonia Nectere Passus Opis: Umożliwia działanie Szafki Zniknięć.
Homenum Revelio Opis: ujawnia ludzką obecność w docelowym obszarze.
Immobilus Opis: unieruchamia ofiarę spowalniając ją
Impedimenta Opis: na pewien czas spowalnia ofiarę. Zaklęcie o podobnym działaniu to Immobilus
Impervius Opis: nadaje celowi właściwości odpychające (nie można tego dotknąć).
Incarcerous Opis powoduje pojawienie się pęt krępujących ofiarę.
Incendio Opis: podpala. Zaklęciem o działaniu podpalającym jest również Lacarnum Inflamare.
Innaminitus Conjurus Opis: wyczarowuje przedmioty
Jęzlep Opis: powoduje przyklejenie się języka do podniebienia, co uniemożliwia mówienie, itp.
Zaklęcie Kameleona Wymowa: Kameleus Opis: kamufluje (upodabnia do otoczenia) przedmiot lub żywą istotę.
L Lacarnum Inflamare Opis: umożliwia wystrzelenie z różdżki ognia w postaci małych kul.
Legilimens Opis: umożliwia legilimencję, czyli "czytanie w myślach".
Levicorpus Opis: sprawia, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u nogi trzymając go głową w dół (wersja z książki), lub daleko odrzuca przeciwnika (wersja z filmu). Przeciwzaklęciem jest Liberacorpus, a innym zaklęciem lewitującym jest Wingardium Leviosa.
Liberacorpus Opis: jest zaklęciem przeciwdziałającym Levicorpus (uwalnia uniesioną ofiarę).
Locomotor Opis: służy do przenoszenia różnych obiektów (nazwę obiektu wymawia się po formule Locomotor). Modyfikacją tego zaklęcia jest Locomotor Mortis (z łaciny mortis – śmierć, stanowi przeciwurok zaklęcia pierwotnego: uniemożliwia ruch, czyli chodzenie). Zaklęciem o podobnym działaniu jest Mobiliarbus. Przeciwzaklęciem jest Immobilus.
Lumos Opis: powoduje wydobywanie się światła z końca różdżki. Modyfikacjami tego zaklęcia są Lumos Maxima i Lumos Solem (z łaciny sol – Słońce rozumiane jako światło, działa tak, że światło wyzwalane z różdżki po użyciu tego zaklęcia ma naturę promieni słonecznych. Zaklęciem odwołującym wszystkie modyfikacje jak i zaklęcie właściwe jest Nox.
Mobiliarbus Opis: służy do poruszania przedmiotów. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Locomotor.
Mobilicorpus Opis: przemieszcza osoby (sprawia że lewitują).
Morsmordre Opis: wyczarowuje na niebie Mroczny Znak – świetlistą, zieloną czaszkę, z ust której wychodzi wijący się wąż, a cały symbol jest znakiem Lorda Voldemorta i jego popleczników, głównie Śmierciożerców.
Muffliato Opis: sprawia, że osoba na którą zostało rzucone słyszy nieokreślone brzęczenie, przez co nie może podsłuchać rozmowy rzucającego (jedno z zaklęć wymyślonych przez Księcia Półkrwi). Zaklęciami o podobnym działaniu są Quietus i Silencio.
N Nox Opis: odwołuje niektóre zaklęcia np. Lumos — gasi światło na końcu różdżki.
Nox Maxima Opis: powoduje całkowitą ciemność
Zaklęcie Nienanoszalności Opis: powoduje, że nie można nanieść danego obszaru na mapę.
Obscuro Opis: sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą nic nie widać i nie można jej zdjąć.
Zaklęcie Zapomnienia Wymowa: Obliviate Opis: używane do usuwania wspomnień i modyfikacji pamięci.
Orchideus Opis: powoduje, że z końca różdżki wystrzela bukiet kwiatów, który może ranić magiczne zwierzęta (wersja ataku istnieje w grze komputerowej Harry Potter i Czara Ognia).
Oppugno Opis: Zmusza wyczarowane ptaki do ataku na inną osobę.
Zaklęcie Pełnego Porażenia Ciała Wymowa: Petrificus Totalus. Opis: powoduje, że całe ciało przeciwnika sztywnieje
Peskipiksi Pesternomi Opis: być może (gdyż nie zadziałało, ponieważ to błędna wymowa) poskramia chochliki lub inne magiczne zwierzęta.
Piertotum Locomotor Opis: ożywia rzeźby i posągi
Portus Opis: zamienia dany obiekt w świstoklik.
Priori Incantatem Opis: wywołuje retrospekcję zaklęć danej różdżki, do rzucenia których posłużyła.
Zaklęcie Tarczy Wymowa: "Protego" Opis: na krótko tworzy magiczną barierę (tarczę), która chroni rzucającego czar zarówno przed zaklęciami jak i przed innymi przedmiotami. Działa na zwykłe uroki, ale nie na Zaklęcia Niewybaczalne. Modyfikacjami tego zaklęcia są Protego Totalum oraz Protego Horriblisus.
Protego Horribilis Opis: Prawdopodobnie najsilniejsze zaklęcie ochronne.
Protego Totalum Opis: sprawia, że dany obszar jest trudny do wykrycia. Inne zaklęcia chroniące to Cave Inimicum, Salvio Hexia i Repello Mugoletum.
Zaklęcie Proteusza Wymowa: Brak (zaklęcie niewerbalne). Opis: powoduje zależne zmiany; przedmioty, na które zostanie rzucone są od siebie zależne, zmiany zachodzące w jednym powodują te same zmiany w pozostałych. Znajomość poprawnego użycie jest wymagana na poziomie owutemów.
Q Quietus Opis: osłabia siłę głosu. Zaklęciem o odwrotnym działaniu jest Sonorus, a podobne zaklęcia to Silencio i Muffilato.
R Reducio Opis: redukuje (zmniejsza) rozmiary obiektów, parzy innych.
Reducto Opis: niszczy nawet duże obiekty mieląc je na proch.
Rennervate Opis: Uzdrawia i regeneruje. Wybudza z czaru drętwota. Wcześniej zaklęciem tym było enervate, lecz później autorka przyznała że popełniła błąd, gdyż enervate znaczy osłabiać.
Relashio Opis: Jest to zaklęcie uwalniające(niszczy nawet bardzo twarde obiekty wystrzeliwując strumień ognia)
Reparo Opis: naprawia zepsute lub zniszczone przedmioty. Modyfikacją jest Oculus Reparo (naprawia okulary)
Repello Mugoletum Opis: sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu. Inne zaklęcia chroniące to Salvio Hexia, Cave Inimicum i Protego Totalum.
Rictusempra (Zniewalająca Łaskotka) Opis: jedno z zaklęć najczęściej używanych na przeciwniku w trakcie walki. Promień uderza ze średnią siłą i zwykle odpycha przeciwnika. Z teoretycznego punktu widzenia zaklęcie to rozśmiesza, niewidzialna siła łaskocze przeciwnika (gdy rzuci się je na siebie, wprawia się w dobry nastrój).
Riddiculus Opis: zamienia bogina w to coś zabawnego, o czym pomyśli rzucający czar.
Salvio Hexia Opis: ochrania miejsce, w którym ktoś przebywa. Inne zaklęcia chroniące to Repello Mugolteum, Cave Inimicum i Protego Totalum.
Sectumsempra Opis: powoduje rozległe i głębokie rany na ciele, jest zaklęciem czarnomagicznym.
Serpensortia Opis: wyczarowuje węża, który atakuje przeciwnika.
Silencio Opis: w przeciwieństwie do podobnych zaklęć – Quietus czy Muffilato – wycisza całkowicie. Zaklęciem o odwrotnym działaniu jest Sonorus.
Sonorus Opis: zwiększa siłę głosu. Zaklęciami o odwrotnym działaniu są Quietus, Muffilato i Silencio.
Szatańska Pożoga Wymowa: satius Opis: rozpala ogromny, trudny do powstrzymania, potężny, dziki ogień, który formuje się w różne bestie i trawi niemal wszystko na swojej drodze, będąc nawet zdolnym do niszczenia horkruksów. Rozwinięcie (satius maxima) powoduje wielki deszcz ognistych kul
Tarantallegra Opis: Służy do zmuszania przeciwnika do niekontrolowanych pląsów nóg. Czar Talantallegra cofa zaklęcie Finite.
Tergeo Opis: usuwa różne substancje np. kurz, krew. Podobne zaklęcie to Chłoszczyść.
Upiorogacek Opis: straszy i wywołuje lęk.
Waddiwasi Opis: odblokowuje zatkane otwory. Podobne zaklęcie to Sezam Materio.
Wingardium Leviosa Opis: unosi wskazany obiekt.
Zaklęcia Niewybaczalne Avada Kedavra Opis: najgroźniejsze z Zaklęć Niewybaczalnych (ang. The Unforgivable Curses), nieodwracalne, za jego sprawą uśmiercić można żywą istotę i nie ma na nie przeciwzaklęcia. Zaklęciu towarzyszy zielony błysk i świst. Od klątwy tej zginęła większość ofiar Voldemorta i śmierciożerców. Jedyną osobą, której udało się je przeżyć, był Harry Potter. Użycie go przeciw istocie ludzkiej karane było dożywotnim pobytem w Azkabanie. Do jego rzucenia trzeba mocy większej od mocy niepełnoletniego ucznia.
Cruciatus Wymowa: "Crucio" Opis: jedno z Zaklęć Niewybaczalnych. Cruciatus jest zaklęciem służącym do zadawania bólu. Ofiara zaklęcia przeżywa niewyobrażalne męki, jednak nie umierała – zaklęcie trwało tak długo, aż czarodziej rzucający je zdjął klątwy. Ofiara zaklęcia myślała jedynie o tym, by umrzeć i już więcej nie cierpieć. Zaklęciem tym torturowano znanych aurorów Franka Longbottoma oraz jego żonę (rodziców Neville'a Longbottoma), co doprowadziło ich do utraty zmysłów.
Imperius Wymowa: "Imperio". Opis: Zaklęcie niewybaczalne służące do przejmowania kontroli nad innym stworzeniem. Ofiara klątwy przestaje samodzielnie myśleć, pozostając posłuszna rozkazom czarodzieja, który rzucał klątwę. W czasach rządów Voldemorta zaklęcie to sprawiało wiele trudności Ministerstwu Magii i pojedynczym czarodziejom, ponieważ trudno było odróżnić, kto działał pod wpływem zaklęcia, a kto z własnej woli. Po upadku Voldemorta większość jego popleczników tłumaczyła się, iż działali właśnie pod wpływem klątwy Imperius.
eliksiry
Amortencja – eliksir miłosny. Wystarczy dodać kilka kropel do napoju danej osoby, a zauroczy się ona silnie w tej innej osobie. Przez wielu bagatelizowany, jednak doświadczeni zielarze ostrzegają przed zgubnym działaniem eliksiru. Znakiem, że wywar się udał jest bijący z niego perłowy blask i para unosząca się w charakterystycznych spiralach. Każdy człowiek zapach Amortencji odczuwa inaczej. Woń wywaru kojarzy mu się zawsze z zapachami, które są dla niego najprzyjemniejsze. Im eliksir jest starszy, tym jego działanie staje się mocniejsze.
Eliksir Bujnego Owłosienia – eliksir, który powoduje przyrost włosów. Siła przyrostu zależała od ilości wypitego eliksiru. Składniki: Szczurze ogony
Eliksir Euforii – eliksir, który powoduje przypływ energii. Może też niestety uzależniać. Ma kolor niebieskawy, zapach przypominający zapach kobiecych perfum, a nad nim unoszą się wirujące sprężynki. Oprócz tego, że uzależnia, ma też inne skutki uboczne. Powodują one nadmierny chichot i chęć chwytania ludzi za nosy. Składniki: Mięta – składnik niekonieczny do stworzenia eliksiru, osłabia lub likwiduje efekty uboczne Pancerzyki chitynowe Sok z cytryny Figi Abisyńskie
Eliksir Postarzający – eliksir, który powoduje postarzenie się w danym momencie o kilka lub wiele lat. Użyli go bliźniacy Weasley, Fawcett oraz Summers w 4 tomie. Eliksir Rozdymający
Eliksir Rozdymający – eliksir, który powoduje rozdęcie się osoby, która go wypiła, lub części ciała, które zostały nim ochlapane. Antidotum: Wywar dekompresyjny
Eliksir Rozśmieszający – eliksir, który powoduje śmiech u każdego człowieka. Składniki: Utłuczone skarabeusze Korzeń Imbiru Żółć pancernika
Eliksir Skurczający – eliksir, który powoduje kurczenie się ludzi i zwierząt. Składniki: Korzonki stokrotek Figi Dżdżownica Śledziona szczura Sok z pijawek
Eliksir Słodkiego Snu – eliksir, który powoduje natychmiastowe zaśnięcie. Jest podawany osobom chorym, cierpiącym na bezsenność i małym dzieciom mającym problem z usypianiem. Można podać go doustnie, nasączyć nim jakiś pokarm lub dodać do jakiegoś napoju. Eliksir ma kolor zielony, jest gęsty i ma zapach cynamonu. Ten eliksir wykorzystuje się w szpitalach. Po zażyciu tego eliksiru osobie, której go podano nic się nie śni. Eliksir Spokoju
Eliksir Spokoju – eliksir, który uśmierza lęk i łagodzi niepokój. Składniki: Kamień księżycowy Syrop z ciemiernika czarnego
Eliksir Wielosokowy – jest to jeden z najbardziej skomplikowanych i najtrudniejszych eliksirów, jakie są na świecie. Dzięki niemu człowiek na jedną godzinę zamienia się w inna osobę, której odrobina ciała jest w jego eliksirze. Jest on również jednym z najniebezpieczniejszych eliksirów, ponieważ działa on tylko na ludzi. Istoty nie w pełni ludzkie nie mogą korzystać z tego eliksiru (np. półolbrzymy, najprawdopodobniej również wilkołaki). Skutki próby zamiany człowieka w zwierzę mogą być bardzo niebezpieczne i trudne do przewidzenia. Nawet najbardziej doświadczeni czarodzieje mają z tym eliksirem drobne kłopoty. Eliksir ten jest bardzo trudny do uwarzenia ze względu na składniki do niego potrzebne. Nie mniej jednak 12-letniej Hermionie udało się go uwarzyć w łazience dla dziewcząt Hogwartu. Składniki: Muchy siatkoskrzydłe Pijawki Ślaz Rdest ptasi Sproszkowany róg dwurożca Skórka boomslanga "odrobina tego kogoś, w kogo chcemy się zamienić"
Eliksir Wiggenowy – eliksir regenerujący zdrowie. Nawet mała buteleczka po wypiciu leczy ciężkie rany. Składniki to śluz gumochłona i kora drzewa Wiggen.
Eliksir Zmieniający Kolor Włosów – eliksir, który powoduje zmianę koloru włosów z naturalnej barwy na barwę, o której pomyśli ta osoba, która zażyła ten eliksir. Eliksir Życia
Eliksir Życia – eliksir wytwarzany jest za pośrednictwem Kamienia Filozoficznego. Eliksir ten dawał nieśmiertelność i leczył ze wszystkich chorób tak długo, jak długo się go regularnie pija. Felix Felicis
Felix Felicis – lub inaczej Płynne Szczęście. Z języka łacińskiego tłumaczy się, jako "szczęście szczęśliwe" lub "szczęście przynoszące powodzenie". Eliksir zapewniający szczęście każdemu, kto go wypije. Jego używanie jest zakazane przy pisaniu testów, w zawodach sportowych, wyborach prezydenckich itp.
Szkiele-Wzro – eliksir, który powoduje odrastanie utraconych kości. Używany przez magiczną służbę zdrowia. Gdy Harry złamał rękę w 2 tomie podczas meczu Quidditcha i Lockhart próbował ją wyleczyć, pozbawił jego rękę kości. Pani Pomfrey wyleczyła go przy pomocy tego eliksiru.
Veritaserum – najsilniejszy eliksir prawdy, znany w świecie czarodziejów. Po jego wypiciu, człowiek odpowiada na wszystkie zadane mu pytania nie tylko całkowicie szczerze, ale jak najbardziej wyczerpująco. Nie da się jednak przy pomocy tego eliksiru wydobyć tajemnicy, której strzeże dana osoba (Strażnik Tajemnicy). Ministerstwo Magii wyznaczyło ścisłe granice, pozwalające na użycie tego eliksiru tylko w niektórych przypadkach. Nie zawsze zasady te są stosowane. Uwarzenie go trwa przez pełny cykl księżyca i bardzo trudno zdobyć składniki. Ponadto samo przyrządzenie nie należy do najłatwiejszych. Wystarczą trzy krople mikstury, by zmusić każdego do ujawnienia swoich najgłębszych sekretów. Prawidłowo uwarzony, powinien być bezbarwny i bezwonny, więc praktycznie nie sposób go wykryć. Istnieje na nie antidotum, ale nazwa nie jest znana.
Wywar Tojadowy – eliksir wynaleziony przez Damoklesa Belby. Oczywiście, za to przełomowe odkrycie został nagrodzony Orderem Merlina. Jak nazwa tegoż eliksiru wskazuje, zapewne podstawowym składnikiem jest tojad zwany również mordownikiem lub akonitem. Wywar tojadowy przydaje się osobom zarażonym likantropią, czyli wilkołactwem. Przez tydzień poprzedzający pełnię, taka osoba zażywa eliksir, o którym mowa. Kiedy najdzie owa noc, kiedy to księżyc ukazuje się w całej swej okazałości, zarażony człowiek przemienia się w wilkołaka, aczkolwiek zachowuje świadomość i umysł ludzki. Nie jest wtedy groźny dla otoczenia i panuje nad sobą. Nad naczyniem napełnionym wywarem, unosi się dym, a do smaku można mieć zastrzeżenia, bo nie jest on najprzyjemniejszy. Całkowicie wzbronione jest dosypywanie cukru, ponieważ niszczy działanie eliksiru.
Wywar Dekompresyjny – eliksir, który przywraca naturalny rozmiar rzeczy spryskanej Eliksirem Rozdymającym.
Wywar Żywej Śmierci – eliksir powodujący omdlenia, które dla niedoświadczonych czarodziejów mogą być podobne do śmierci. Jest też wykorzystywany jako środek łagodzący ból. Lecz nie należy używać go w dużych ilościach, gdyż może spowodować uszkodzenie mózgu lub nawet śmierć. Składniki: Korzeń asfodelusa i piołun Korzeń waleriany Sopophorus
Eliksir leczący Składniki: Czyrak Suszona pokrzywa Kruszone kły węża Rogate ślimaki Kolce jeżozwierza
©Code de night sky. | |
|